Panama, Costa Rica, Nicaragua

nyitólap / Kalandtúrák / Panama, Costa Rica, Nicaragua

PANAMA-COSTA RICA-NICARAGUA / 14 nap kaland

Időpont: 2022.

Ár: 750.000 Ft/fő-től

Ha szereted a természetet, az egzotikus állatokat, az érintetlen tengerpartokat, esőerdőket és a fortyogó vulkánokat? Akkor ez a Te utad! Kezdj a felhőkarcolók borította világvárosban Panama Cityben, és nézd meg az emberi építészet egyik legnagyobb vívmányát a nemrég kiszélesített Panama Csatornát, majd merülj bele Costa Rica semmihez sem hasonlítható természeti gazdagságába. Innen a kevésbé ismert de annál érdekesebb Nicaraguában folytatjuk az utat a világviszonylatban is egyedülálló 2 vulkán összenövéséből keletkezett Ometepe szigeten.

Az árban benne van:

-nemzetközi és belföldi repülőjegyek illetékkel és feladott csomaggal

- szállások többnyire 4 csillagos medencés néhol 3 csillagos hotelekben, luxusvillában, őserdei panzióban, ami az adott helyre legjobban illik, reggelivel

- privát transzferek és kirándulások légkondicionált buszokkal, hajós utak

- programokhoz szükséges összes belépő

- magyar nyelvű csoportkísérő és a szükséges helyi idegenvezetők

- vásárlási, étkezési, netes, telefonálási stb. tanácsok

- segítség a legjobb utas- és sztornóbiztosítások kötésénél COVID 19 védelemmel

A tájékoztató árak minden esetben 2 fő utazásával lettek kalkulálva.

FONTOS! Kérjük vedd figyelembe, hogy a jelenlegi helyzet miatt az árak és utazási feltételek eltérőek lehetnek és napról napra változhatnak, ezért minden esetben kérd egyedi ajánlatunkat!

Megértésed előre is köszönjük.

 

ÉTKEZÉSEK:

Az út ára nem mindenhol tartalmazza a reggeliket (pl. a luxusvilla teljesen felszerelt, de nem étkeztetnek), ezek ára kb. 5 USD per alkalom, további étkezésekre mindig biztosítunk lehetőséget, melyek ára igény szerint kb. 15-20 USD/nap

FAKULTATíV PROGRAM LEHETŐSÉGEK:

Különböző canopy csomagok választhatóak Arenalesben és Monteverdében 55-99 USD/fő között, éjszakai állatles kb. 15 USD/fő

 

Panama, Costa Rica, Nicaragua

1. NAP: ÉRKEZÉS PANAMAVÁROSBA

Érkezés Panamavárosba valamelyik nemzetközi légitársasággal. Akik a Guna Yala előprogramot választották ezen a napon érkeznek vissza Panamavárosba. A várost 1519. augusztus 15-én alapította Pedro Arias de Ávila. A város a Peruba (-ból) irányuló kereskedelem egy tranzitállomása lett. 1671-ben Henry Morgan 1400 emberrel megtámadta és kifosztotta a várost, mely ezután egy tűzvészben teljesen elpusztult. A várost 1673-ban építették újjá az eredeti várostól 5 mérföldre délnyugatra. A 19. század közepén vasutat építettek Panamában, mely fellendítette a gazdaságot. A második világháború idején az amerikai hadsereg korlátozásokat vezetett be a Csatorna-övezetben, ami összetűzéseket eredményezett a helyi lakosok és az amerikaiak között. 1989-ben a város az Egyesült Államok által Panama ellen indított hadművelet központja volt. Szállás Panamaváros.

2. NAP: ÓVÁROS, TENGERPART, PANAMA CSATORNA

Reggel busszal a Panama csatornához indulunk, ahol a belépőnkben benne lesz a múzeum, egy video és a kilátóteraszok megtekintése. Ez egy mesterséges csatorna, amely a Csendes- és Atlanti-óceánt köti össze. Hossza 77 km. 1876-ban a Szuezi-csatorna sikeres megépítésétől önbizalomtól ittas franciák nemzetközi társaságot hoztak létre a csatornatervek kidolgozására és kivitelezésére. Két évvel később meggyőzték a kolumbiai kormányt, hogy engedélyezze a földszoros átvágását, de a franciák nem vették figyelembe az egyiptomi sivatag és a Panama-földhíd eltérő földrajzi viszonyait. Szuezben sivatagi homokba kellett árkot ásni, míg Panamában a csatornát a hegyek kőzetanyagába kellett belevésni. A tengeri csatorna vízmélységét 9 méterben, szélességét 22 méterben határozták meg. A csatornát a világóceán szintjéig szerették volna a kőzetbe vágni, ehhez 120 000 000 m³ földet és kőzetanyagot akartak megmozgatni. A munkálatok 40%-os készültségi állapotban voltak, amikor a francia csatornatársaság csődöt jelentett. Az eredetileg tervezett 120 millió dollár helyett a számla már ekkor 235 millió dollárra rúgott. Ismét a franciák, hogy jól jöjjenek ki a dologból, megalapították az Új Panama-csatorna Társaságot és 1894-ben újraindultak a munkálatok. Eközben az Egyesült Államok jelezte: saját csatornát kíván építeni Nicaragua területén keresztül. A francia csatornatársaság e hírre megrendült, hiszen az amerikai létesítmény ellehetetlenítette volna a panamai beruházást. A francia építőknek mindössze két választása maradt: vagy veszni hagyják addigi munkájukat és eladják a megkezdett beruházást, vagy pedig felépítik és befektetésük csak nagyon hosszú idő múlva térül meg. A társaság az eladás mellett döntött. Végül a csatorna az Egyesült Államok felügyelete mellett 1914-re készült el és csak 1999-ben lett újra Panama része. Becslések szerint építése során 27 500 ember vesztette életét. Az útóbbi években kiszélesítették a Panama-csatornát és 2016. június 26-án átadták az új zsilipcsatornát, amely az eddigieknél nagyobb hajók áthaladását teszi lehetővé. A beruházás 5,25 milliárd dollárba került. Miután mindent szemügyre vettünk, visszaindulunk a szállásunkra, majd este sétára indulunk a tengerparti sétányról az óvárosig, hogy láthassuk a hatalmas kontrasztot a koloniális óváros és a Miami jellegű új városrész között. Szállás Panamavárosban lesz.

3. NAP: UTAZÁS A DRAKE ÖBÖLBE

Reggeli géppel Panama nyugati szegletébe repülünk, hogy egy 6-7 órás buszozást megússzunk, majd átlépünk Costa Ricába, ahol egy folyóparti kisvárosig buszozunk. Ez összesen kb. 3 óra. Innen hajókra szállunk, és mangróveerdők között jutunk ki 45 perc alatt a csendes óceáni partszakaszra, a Drake öbölbe ahol a szállásunk is lesz a következő két éjszakára. A hiedelem szerint Sir Francis Drake (akiről nevét is kapta a hely) angol kalóz járt erre és több kincsét is itt rejtette el. Az öböl egzotikusságát az adja, hogy a tömegturizmustól teljesen elvágva, a nedves évszakban csak repülővel vagy hajóval közelíthető meg. A száraz évszakban járható utat is csak nemrég építették ki.

 4. NAP: DRAKE ÖBÖL, CORCOVADO NEMZETI PARK

Az Osa félsziget legnagyobb látványossága a Corcovado Nemzeti Park, mely a sziget 1/3-át foglalja el. Ez az ország legnagyobb és legérintetlenebb parkjainak egyike, ahol számtalan kihalás előtt áló állatfaj található meg, és amelynek védelmére a kormáy komoly programot dolgozott ki. Szállásunk ezen a védett területen van és innen indulunk erdei/tengerparti sétánkra. Ha szerencsénk van a közeli önkéntesek épp teknősöket keltetnek, így elcsípjük a novemberi vízbeocsájtásukat. Szállás Drake öböl.

5. NAP: QUEPOS VÁROSA

Reggeli után elbúcsuzunk a földi paradicsomtól, visszahajózunk és egy másikba megyünk busszal:) Quepos a Manuel Antonio Nemzeti Parktól nem messze található város, ahol egy jól felszerelt luxusvillát bérlünk 2 éjszakára, saját medencével. Szállás Quepos.

6. NAP: MANUEL ANTONIO NEMZETI PARK

Helyi busszal vagy gyalog az 5 km-re található Manuel Antonio Nemzeti Parkhozmegyünk. Ez az ország legkisebb (16,24 km2) de a Poás vulkán után a leglátogatottabb Nemzeti Parkja. 108 emlős és 184 madárfajnak ad otthont. A Forbes magazine 2011-ben a világ 12 legszebb parkja közé választotta. Jó idő esetén számtalan majmot, madarakat, kígyókat, iguánákat, tapírt és lajhárt is láthatunk sétánk során, de még fürdeni is lesz időnk a kellemes tengerben. Szállás Quepos.

7. NAP: SAN JOSÉ

Az öbölböl délután visszahajózunk, majd busszal 5 óra alatt San Joséba a fővárosba utazunk. San José trópusi övezetben fekszik, éghajlata azonban kifejezetten kellemes, tavaszias, amit 1170 méteres tengerszint feletti magasságának köszönhet. Az érdektelen belvárostól távolabb kellemes környezetben fogunk megszállni.

8. NAP: POÁS VULKÁN, LA PAZ WATERFALL GARDEN, LA FORTUNA

Reggel indulunk tovább először 1.5 óra alatt a közeli Poás vulkánt meglátogatni, ami egy aktív vulkán, 1828 óta 40-szer tört ki. A csúcshoz közel két vízzel telt krátert is található, de a 2018-as aktivitás miatt csak a fő kráter volt látogatható. Az északi 2 300 méter magasan fekszik, krátertava majd 1.7 km széles és mintegy 300 méter mély. A várostól északra a Középső-Kordillera vulkánjai, a 2704 méter magasságú Poás, a 2906 m magas Barba és a 3432 méter magasságú Irazú ma is aktívak. Ezután továbbindulunk az Arenal vulkán lábánál található La Fortuna (a Szerencse) városába (3 óra), de útbaejtjük a gyönyörű La Paz Waterfall Gardent. Ez egy opcionális belépővel látogatható gyönyörű, vízesésekkel tűzdelt park, amely számtalan őshonos állat és növényfajt mutat be a saját élőhelyén. Késő délután érkezünk a szállásunkra, ami az Arenal vulkánra néz. Szállásunk La Fortunaban lesz.

9. NAP: LA FORTUNA

Egész napunk szabad lesz. A szállodának több kisebb medencéje is van, van köztük termálvizes is. Akik nem pihenni szeretnének autóval 15 percre található a 70 méter magas La Fortuna vízeséshez vezető ösvény, nem messze onnan a nehéz trekking az El Chato vulkán tavához. Másik irányban 15 perc autó az Arenal Vulkán Nemzeti Park hosszabb rövidebb túraútvonalakkal. Továbbá itt is üzemel canopy pálya, felvonó és a fák lombkoronájának magasságában futó függőhíd rendszer. A környéken számtalan az Arenal vulkán alatti láva által melegített hőforrás van, aminek vizére termálfürdő komplexumok épültek, közvetlenül az esőerdőben, némelyikük igazán luxus kivitelben. Legismertebb a 25 medencés Baldi és az 5 medecnés Tabacón. Akinek kedve van, ezeket is kipróbálhatja. Szállásunk La Fortunaban lesz.

10. NAP: HAJÓZÁS AZ ARENAL TAVON, MONTEVERDE, SKYTRAM, SKYTRAIN, SKYTREK

Reggel, hogy az 1440 méteres tengerszint feletti magasságba épült Monteverdébe jussunk, a legrövidebb utat választjuk. Ahelyett, hogy betonúton körbeautóznánk a tavat és Tilaran falu felől érkeznénk Santa Elenaba (Monteverde) lekocsikázunk a tóig, ott hajóra szállunk, átszeljük a tavat, majd ismét kocsiba szállunk, ami Santa Elenáig, a szállásunkig visz. Ez egy kb. 3 órás program reggel 9 és dél között. A hely hihetetlen gazdag élővilágát (100 emlősfaj, 400 madárfaj, több ezer rovar és 2500 növényfaj, melyből 420 orchideaféle) a tenger felől, eső és nedves felhő formájában érkező csapadék táplálja. Itt a délutánra 2 túraopció közül választhatunk. Kirándulás a Monteverde Esőerdőbe (Reserva Bosque Nuboso Monteverde) vagy a Santa Elena Esőerdőbe (helyi iskola tartja karban a belépő az ő javukra szolgál). Akiknek előző nap kimaradt a lombkorona szinten sétálás, vagy a felvonó, egyiket itt még délután kipróbálhatja, de mindközül a legizgalmasabb kétségtelenül a legélvezetesebb az adrenalint felpörgető canopy túra azaz a hosszabb rövidebb kötélpályákon hevederben ülve csúszás. Ennek a Mekkája ez a hely jó pár kisebb nagyobb cégnek van pályája itt. A leghíresebbek több száz méter magasan siklanak a völgy fölött és közel 2 kilóméter hosszú a leghosszabb pályájuk. A bátrabbak kipróbálhatják a Superman pályákat is, ahol nem ülve, hanem hason fekve "repülhetnek" végig a pályán. Szállás Monteverde.

11. NAP: ÁTKELÉS NICARAGUÁBA, OMETEPE-SZIGET

Egy busz visz a határig, ahol a szükséges papírmunka elvégzése után egy másik buszra kell átszállnunk. A nicaraguai oldalon San Jorge kikötőjéig visznek minket, ahonnan egy komppal kb. 1 óra alatt Ometepe szigetének Moyogalpa falujába érkezünk. A kikötőtől egy taxi visz majd a szállásig (kb. 30 perc), ahonnan ezen a napon már csak a naplemente élvezetére és egy kiadós vacsorára lesz időnk. Szállásunk Ometepe szigetén a tóparton lesz.

12. NAP: OMETEPE-SZIGET, ALTAGRACIA, CHARCO VERDE

Az Ometepe sziget a Nicaragua tavon (másnéven Cocibolca-tó) található és két vulkán (Maderas 1394 m és Concepcion 1610 m) összenövéséből keletkezett. Neve nahuatl indián nyelven “két hegy”-et jelent. Ez a világ legnagyobb tavon levő szigete, 276 négyzetkilóméteres területű, hossza 31 km, szélessége pedig 5 és 10 km között váltakozik, továbbá ez az egyetlen édesvízi tó, amelyben cápák élnek. Az szigeten talált első sziklarajzokat Kr. e 300-ra datálják, de egyes tudósok szerint már Kr.e. 2000-500 tájékán is éltek itt emberek. Első bizonyított lakói a mexikói nahua indiánok voltak. Később a hódítók, főleg kalózok fosztogatták a szigetet. Két fő faluja Altagracia (kb. 4080 lakos) és Moyogalpa (kb. 2900 lakos). Egész napunk lesz a szigeten. Délelőtt Altagracia városába visz egy busz, ahol a turistáktól távoli Nicaragua hétköznapjait láthatjuk, valamint kolombusz előtti időkből származó indián bazaltfaragásokat jaguár és sas maszkkal. Akinek kedve tartja még bemehet a kis helyi múzeumba, ahol a sziget történelméből találhatóak kerámia tárgyak és faragások. Innen ebédelni megyünk a két sziget összenövéséből keletkezett vékony földnyelvre, ahol az étterem teraszáról a hatalmas tó inkább egy tengerre hasonlít. Visszaértve a szállásra kis pihenő után a Charco Verde laguna meglátogatására indulunk, ami egy kis lepkefarmmal és teknősteleppel kezdődik, majd a laguna körüli séta során vizimadarakkal és majmokkal találkozhatunk, és megtudhatjuk az itt élt mágus, Chico Largo legendáját. Erre a napra akik nem akarnak velünk tartani betehető a keményeknek az aktív Concepcion vulkán megmászása, ami 7-10 órát igényel, de a tetejéről 360 fokos panoráma nyílik a Csendes és az Atlanti óceán felé is, vagy a Maderas vulkán megmászása ami kb. 8 órát igényel (4,5 km egy irányban), sáros sziklás úton. Ezen vulkán tetején egy csendes krátertó található, melyben fürdeni is lehet. Este szállásunk ismét Ometepen lesz.

13. NAP: GRANADA

Taxival a kikötőbe indulnk ahonnan visszahajózunk a szárazföldre. Itt egy kis busz vár és az 1524-ben alapíttott Granada koloniális városába visz. A város a Nicaragua-tó partjára épült (amely tavon az Ometepe sziget is van), ez a világ 20. legnagyobb tava. 110 ezer lakosával Nicaragua negyedik legnépesebb városa. Történelmileg sok a hasolóság közte és a guatemalai Antigua Guatemala között. A város viharos története alatt sok kalóz fosztogatta, a szomszédos Leonnal pedig komoly harcok folytak Nicaragua fővárosi címének megszerzéséért (amely végül Managua lett). Főbb látnivalóit egy laza sétával bejárjuk, ami a 6 nagyobb templom, a tó, és az 1748-ban épült La Polvora erőd. Szállás Granadában.

14. NAP: MASAYA VULKÁN, KÉZMŰVES PIAC, HAZAUTAZÁS

Busz jön értünk és kirándulásra visz a fővárostól 20 kilóméterre található Masaya vulkánhoz. Ez a világ azon kevés vulkánja közé tartozik, amelynek egészen a kráteréig autóút vezet. Legutóbbi kisebb kitörése 2003-ban volt, de nagyon aktív, a lávát mi is láthatjuk kráterében. Következő állomásunk Masaya város hatalmas kézműves piaca lesz. Ez az utolsó napunk Nicaraguában és egyben a túra utolsó napja is. Itt minden jót be tudunk vásárolni, és nem hagyhatjuk ki a világ egyik legjobb rumjaként ismert Flor de Caña helyi itókát sem. Transzfer a repülőtérre és hazautazás.

 

 

Ajánlatkérés

Nem osztjuk meg Email címed senkivel.

Rólunk mondták

Kérek hírlevelet!

A "feliratkozás" gombra kattintva elfogadod az Adatvédelmi nyilatkozatunkat